Sunday 10 February 2013

OH ! MY COLLEGE ! STORY

HEHE .. walaupun aku dah masuk semester 2 dekat kolej matrik .. tapi tak terlambat kot aku nak share serba sikit cerita or pengalaman aku kat kolej tu .. for information korang .. aku ni first time duduk dekat asrama sepanjang aku hidup selamam 19 tahun ni .. ni lah first time aku stay kt asrama .. at first memang susah sangat nak try survey sendiri dekat sana .. yelaaa .. first time jauh dari family ... makan kena cari sendiri , baju kena basuh sendiri .. semua kena sendiri ... mula-mula dalam minggu orientasi , seminggu tu aku menangis .. haha .. gembeng kan .. apa orang kata ? homesick kan ? haha !! so ..jom kite mula kan dengan minggu pendaftaran.. orait !

PENDAFTARAN + ORIENTASI
Aku mula mendaftar dekat KOLEJ MATRIKULASI NEGERI SEMBILAN pada hurmmmm ?? tak ingat plak .. tapi dalam bulan 5 .. hehe !! sangat excited masa nak daftar ... and the best part is ramai kawan - kawan sekelas aku dan sama sekolah dengan aku dapat kolej yang sama .. haha .. so tak de lah rasa macam terpinggir kan .. selesai pendaftaran .. aku dapat bilik dekat nun jauh di atas bukit yang nyaman .. haha .. jauh giler dari tempat kuliah !! huhu !! so .. aku dengan family aku pon berangkut barang - barang , baldi , pebende semua tu .. haha .. kesian ... dan bermula dari situ aku dapat roomates hehe .. haaa .. kisah roomates lain slot okay ! so .. kita sambung .. da dapat kunci bilik aku pun start masuk barang .. pasang cadar and macam - macam lagi laaa .. penat sangat .. tapi happy ...  and saat paling sedih bila my family nak balik .. aku sedih sangat tapi aku tahan laaa tak nangis .. huhu .. well .. manusia kan pandai berpura - pura .. haha !! aku naik ke bilik dan prepare untuk assembly pertama petang tu ...
minggu orientasi yang memenatkan ... kena bangun seawal 4 pagi sebab tak nak berebut bilik air , kena berkumpul seawal 5:45 pagi untuk solat subuh berjemaah dekat surau .. huhu ,, biasalah dekat rumah mana pernah bangun awal - awal ..  hehe .. memang susah sangat nak sesuaikan diri sebab tak biasa duduk asrama . banyaj aktiviti ada masa minggu orientasi tu .. ada satu aktiviti ni macam nak agihkan all the students ikut praktikum or class laaa... aku ni mula-mula kos sains fizik ,, tapi aku tukar kos account lepas minggu orientasi tu .. reason kenapa aku tujar kos ? tak payah lah tahu okay ? okay sambung ... masa bahagi kan kelas tu .. aku untung sebab dapat sama kelas dengan classmate aku masa dekat sekolah menengah !! kira aku ada kawan lah .. takdalah bosan kan .. tapi aku dapat stay dekat kelas tu seminggu je .. sebab aku tukar kos kan ... so .. ni lah serba sikit cerita aku sepanjang pendaftran and orientasi dekat sana ..banyak lagi aku nak share .. roomates , classmates yang gile huhu .. and maslah-maslah yang ada dekat sana .. tunggu ye ! kita sambung nanti ..


No comments:

Post a Comment